Saturday, October 27, 2012

MUSLIMAH KAH AKU???

Assalamualaikum..w.b.t..
Apa khabar saudara/i 2 seagama sume nya.. Moga iman kita makin bertambah dari hari ke hari. Insyaallah~
Muslimah kah aku? Kadang2 aku pun keliru dengan diri sendiri.
Entah siapa yang memahami.
Aku pernah terbaca dalam satu artikel, sumber halaqah.net.
Antara ciri2 muslimah sejati ialah :

1 Mencintai Allah dan Rasul
- cintakah aku pada pencipta ku?
- cintakah aku pada rasul ku?
- sudah semestinya. siapa yang x mencintai penciptanya?hanya orang2 yg kurang kesedaran
tapi sejauh manakah aku menunjukkan rasa cinta ku kepada Allah?
xcukup hanya dengan kata2.
aku harus menolong agamaNya..tapi aku tak berdaya ya Allah.
sesungguhnya Kau lebih mengetahui isi hatiku
Kau lebihmengetahui dayaku ya Allah. bantulah aku.
kuatkan hati hambaMu yang x berdaya ini.
bagaimana dengan rasulku?
Allah lebih mengetahui dalamnya rasa cintaku kepada Nabi Muhammad saw.
baginda yang memperjuangkan Islam
sehingga hari ini aku merasai nikmat Islam.
terima kasih rasulku tercinta,
sungguh, aku sangat merinduimu.

2. Mentaati Ibu Bapa
- siapalah aku tanpa kedua ibu bapaku.
yang memberi ku keselesaan, didikan Islami..
terima kasih ibuku, terima kasih ayahku.
sejauh mana  mentaati kedua mereka??
ya Allah, ampunkan dosaku..
aku banyak menyakiti hati mereka tanpa ku sedar
berdosanya aku membuatkan mereka menangis.
berilah keampunan untuk kedua mereka ya Allah.
Amiin ya robb~


3. Menjaga faraj
- sentiasa berusaha menjaga diri dari kelalaian dunia
"menjagakah aku?"
- tutuplah auratmu wahai kaum wanita
"sempurnakah penutupan auratku?"
- jaga ikhtilat mu
"bagaimana ikhtilatku? sejauh mana aku menjaganya?"
hanya Allah yang Maha Mengetahui

* muslimahkah aku? muhasabah diri bersama *





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...