Saturday, October 27, 2012

Cemburu dgn Mereka

Assalamualaikum, salam perjuangan..

Istiqamah.

Simple, tapi tak semua mampu mempraktikkan sepatah ayat tersebut. (termasuk aku)..
kenapa aku rasa setiap apa yg aku buat, tidak ada istiqamah dalam nya.. dalam aku pakai tudung labuh, terselit jugak masa aku pakai tudung biasa. namun dalam kebiasaan aku memakai tudung yg biasa2, aku selalu rindu utk memakai pakaian yg sebenar2 pakaian (harap faham maksudnya)
namun, aku selalu mempertikaikan pandangan org, walaupun aku tau pandangan org tu tak ada nilainya dibandingkan pandangan Allah. mybe aku insan yg lemah, xmampu melawan nafsu yg selalu berbisik "cubalah utk bergaya sekali sekala" .. aku yg selalu kalah.

"Dan ketika syaitan mencantikkan bagi mereka perbuatan mereka, dan dia berkata, 'Tidak ada seorang manusia pun yang dapat mengalahkan kamu pada hari ini, dan sesungguhnya aku adalah pelindungmu." 
(Surah Al-Anfaal ayat 48)


Aku cemburu dgn mereka yang bertungkus lumus utk bangun malam dek kerana dosa yg xsetimbang dgn amalan kebaikan, padahal aku lebih berdosa drpd mereka, namun aku tidak mampu buat sebegitu. apakah mungkin kerana hatiku yg telah kotor, belum digilap dengan sempurna? tepuk dada tanya amalan

Aku juga cemburu dengan mereka yg istiqamah membaca al-Quran selepas menundukkan diri kepada Allah dek kerana takut hilangnya peringatan Allah dalam dirinya, namun aku bukanlah Hafidzah, yg tidak istiqamah melakukan semua itu

Aku juga cemburu dengan mereka yg tidak mempedulikan pandangan dunia moden, berpakaian muslimah, sempurna menutup tubuhnya, tanpa sedikit pun goyah dengan fesyen duniawi, namun kenapa aku yg kalah dgn nafsu duniawi, walhal jauh dr lubuk hatiku menginginkan diriku menjadi spt mereka....

Apalah dayaku melawan nafsu sendiri tanpa kekuatan daripada Allah, tapi apa juga usaha yg telah aku lakukan utk mendapatkan kekuatan itu, sungguh aku lemah, xsedar diri adalah hamba..pathetic..!

*hamba yg selalu kekeliruan*
ampunkan daku ya Allah



2 comments:

Alshaqina Nana said...

nak copy paste masuk blog sy... =) bleh?

aimy said...

tapi awak tak macam tu...huhu.. bole je..tafadholi~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...