Saturday, October 27, 2012

Moga ada Sang Soleh utk dia..

Assalamualaikum warga pencinta ilmu..

Inshaallah, aku nak share sebuah kisah, kisah benar....

start~ ada seorang hamba Allah, yg sgt ingin berkahwin.. dia adalah puteri daripada seorang ayah yg keturunan biasa2 sahaja, taraf keluarga yg sederhana, kefahaman Islam pun hanya sekadar bawah drpd 'basic'. Namun, atas kesibukan dia bekerja, dia tidak tahu bagaimana utk mencari sang soleh. walaupun dia tidak pernah memberitahu dgn org lain bahawa dlm hatinya menginginkan sang soleh, tapi perwatakannya menggambarkan sebegitu. detailnya, dia berumur 24-26, maaf, aku tak nak bg yg spesifik.. dia biasa2 shj, yg menginginkan pemimpin yg luar biasa. honestly, kefahaman agama dia cetek, tp kalau diasah, inshaallah, dia mampu menjadi seorang yang luar biasa. apa yg diinginkan, seorang hamba Allah, yg mampu menerima apa adanya dia, mampu menerima keseluruhan keluarganya, & mampu bersabar dalam membimbing dia ke jalan yg benar. dia tidak pernah memberitahu aku, utk dicarikan seseorg utknya, tp aku sgt memahami kehendak dia. moga ada sang soleh yg menginginkan hamba Allah yg dhoif ini, aku sgt menyayanginya, & tak nak dia dipimpin oleh org yg tidak mengajak dia ke jalan yg benar. 

~moga ada Sang Soleh utk dia~


1 comment:

mEA :)) said...

alolo..sayu nye...huuu~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...