Wednesday, July 6, 2011

STORY OF FAMILY TALE (PART 1)

Bismillahirrahmanirrahim..

Alhamdulillah, aku diberi peluang masa free untuk mencoret kat blog aku kali ni.
Lama dah aku nak cerita tentang keluarga aku sebenarnya, tapi xberpeluang.
Ok, aku akan ceritakan tentang setiap ahli keluarga aku.http://www.emocutez.com

gambar apak

Mula dengan ketua keluarga. My daddy. Aku panggil dia apak, mean ayah la.
Nak diceritakan dia ni sangat2 suka mengusik anak2 dia, lagi lagi cucu. dah jadi atuk rupanya
Dia ni seorang peniaga di gerai makan sendirian berhad, diberi nama "Aizatul Cafe".
Nama tersebut bersempena dengan nama anak lelaki pertama ayah & mak aku.
Boleh kata, ayah aku ni excited sangat la dapat anak first lelaki, setelah 4 orang anak perempuan
berturut-turut kan?? http://www.emocutez.com  Alhamdulillah ^^
Ayah aku ni banyak sangat kepakaran. Antaranya, dalam membaiki elektrik, dalam perniagaan.

gambar tengah sibuk

Ayah aku juga terlibat dengan penjualan top-up..^^. Banyakkan bisnes dia, sampai anak pun terikut-ikut nak buat bisnes. siapalah tu . Kalau kat gerai makan, selain jadi bos, ayah aku ni pembancuh air yang aku paling salute la. Tabik spring kot,hehe. Sebab dia bancuh air ikut muka pelanggan, maksudnya, ada pelanggan tetap kat gerai kitorang tu, memang dia dah tau la takat2 rasa air diorang tu. Kalau yang muka 'kaw', dia buat 'kaw' sikit. Yang manis, dia buat manis, camtu lah. Tapi kadang2, salah gak. Biasa la kan, manusia.
Last but no least, he always be my great leader ever.


mak aku

Ni pulak mak aku. Nama dia Minah bt Engot. Ramai orang kata mak aku cantik masa muda-muda.
Betul rasanya kan,hehe. Mak aku ni seorang tukang masak terhebat pernah aku jumpa memang la kan
Paling best kalau dia masak telur dadar...cedap^^ muhaha
Ada hadis nabi mengatakan, "syurga itu di bawah telapak kaki ibu"
Aku sebagai anak, sememangnya agak nakal nakal banyak  http://www.emocutez.com
Maafkan saya mak ^^.
Lupa nak cerita, mak aku ni pembantu kepada ayah aku. Dia masak makanan, sambil2 temankan ayah aku kat gerai tuh. Mak aku ni seorang pemalu, tapi sangat tegas. Siap la kalau langgar arahan dia, hehe.
Apa2 pun, dia adalah mak yang terbaik bagi kami semua.

gambar kak lin & family x cukup sorang


Gambar kat atas tu, gambar kakak sulung aku & family dia. Bang Asim tu abang ipar aku, Qhai, anak first,
sorang tu Ajim, anak kedua. Ada sorang lagi, tapi x ada dalam gambar, nama dia Fitri.
Nama akak sulung aku ni, Azlin. Aku sayang sangat dengan dia, sebab dia baik sangat http://www.emocutez.com
Mak aku pernah cakap, dia ni memang seorang yang berdikari sejak kecik lagi. Biasa la, anak sulung.
Tapi tak semua anak sulung macam ni kan. Dia ni suka sangat mengalah dengan kitorang, memang aku respek ar. Walaupun dia dah kahwin, tapi dia suka sangat lepak2 dengan kitorang.
Memang terbaik ar.!! Dia pun jarang marah kat kitorang walaupun kitorang selalu buat perangai buat lagi!
hehe..terima kasih kak lin.http://www.emocutez.com 










......akan bersambung......



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...