Wednesday, March 30, 2011

Sume Adik Aku Sapu Habis...("^^)

Bismillah...

Nak diceritakan..Alkisah, ada sorang kawan aku nih, nama dia Fafa (identiti sebenar dirahsiakan).. Memang dia ni diciptakan suka bercerita, dari kisah diri sendiri sampai luar dari diri sendiri. Baru2 nih, lepas SPM diumumkan secara rasminya seluruh Malaysia, si Fafa ni memang semangat bagitau kami..
" berapa ek rizal adek aku. Susahnya hati aku ni, dia tu bukan pandai sangat (amboi, kutuk adik nampak!)"


Kami yang dok tengok dia tak berenti bercakap dari tadi memang pening siih. Sampai aku pun tak sabar nak dengar rizal adik dia.
"doh2 la tu. Nanti, apapun dia dapat, memang rezeki dia."
ha ha..apabila kawan aku bersuara. Tu dia, mai dah, mai dah. Fafa terus senyap~~



**************************
2 hari kemudian~

Fafa dok sengih2 ngadap lappy dia dari pagi tadi. Apa yang dia dok sengihkan pun aku tak tau. Pastu dia gelak2. Memang sah budak ni, kena gak jumpa yang 'pakar'.
"ko gelak depan lappy tu nape Fa??"
(buat muka plek)
"ni ha..aku tanya akak aku, adik aku dapat brapa. haha.."
x abis lagi gelak dia. " aku dah agak daa, adek aku memang power."
Aikk?? semalam cakap adik dia x berapa pandai. Memang la Fafa ni, suka merendahkan kemampuan adik sendiri. (ecehh~~)
" Kau ni.... Tu la, adik ko memang pandai, ko tu je yang pandang rendah kat dia."
Fafa hanya tersengih, macam kerang yang dah lama busuk.

"adik ko dapat berapa?"

..."Sume adek aku sapu habis, dari A sampai G." ("^^)

Apakah???.....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...