Wednesday, December 1, 2010

kisahku...

~mengapa aku memilih untuk bertudung labuh~
kalau sesiapa yang mengenali aku dahulu pasti x menyangka sekarang ini adalah aku. mengapa? aku dulu lain. sekarang dah bertudung labuh,pasti ada yang menyangka aku ni sekarang dah alim. bukan tudung labuh yang memutuskan ke'aliman' seseorang, tp amalan diorg. bukan luaran jd ukuran, tp dalaman. kenapa aku lebih memilih untuk bertudung labuh. sebab aku nak jadikan tudung labuh tu sebagai imej aku. ini lah permulaan perubahan seorang insan yang dahagakan tarbiyah Islam,percayalah.. kalau sesiapa yg pernah pergi ke kampung aku, xhairan la kalau diorang anggap aku ni orang terasing, dan aku suka jadi org yang terasing. ingat x pepatah ni..Islam datang dalam keadaan asing, dan akan kembali dalam keadaan yg asing, maka beruntung la kamu wahai orang terasing. mungkin itu bukan sahaja tertuju kepada aku, malah ramai lagi orang di luar sana. jadilah diri kita dengan imej kita, bukan seperti org lain selagi ia berlandaskan kebenaran Islam. aku yakin ramai yang ingin menjadi seorang mujahidah, tp rasa malu, kerana dianggap kolot masih menebal dalam diri mereka. buang lah perasaan itu jauh2..ingatlah, kita telah berjanji dengan Allah supaya menjadi khalifah dalam dunia ini..xmampu untuk golongan ramai, jadi lah dalam golongan yang sedikit..moga diberi petunjuk oleh Allah..
ayuhh mujahidah..tingkatkan keyakinanmu, tegakkan panji Islam dalam kalanganmu..
~ moga kita dikuatkan iman dalam usaha meneruskan tugas seorang khalifah~

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...