Wednesday, October 6, 2010

Ruang Rindu

Assalamualaikum....
aduss,lama x jengok ruang rindu neh...cukup je la kenal aku sebagai mariposa chan,hehe.. ala,yang dalam citer barbie tu la...biasalah, kata orang,hidup nie, biar sempoi asal x lari dari landasan agama...bak kata prof aku tu, iman dan Islam ni wajib dalam diri kita..iman + Islam = sempurna,insyaAllah.. keindahan Islam ni adalah undefined, x dapat kita jangkakan...
aduss,sepanjangx bukak ruang rindu ni, banyak je perkara yang kita x dapat expect berlaku kan.. mula dari balik raya..huhu..biasa la kan, hidup perantauan..kalau dah dapat balik tu,memeang excited tahap cipan la, rasa macam jumpa mutiara besar dekat pantai Tanjung Kembang jer,haha...peribahasa x diiktiraf jer..malah lebih dari tu la rasanya...hanya Allah dan aku sendiri yang tahu..
lepas raya, ada exam final..haa, masok bab exam ni la kau payah sikit..kena dok menghadap buku,sampai masok dalam hati buku la, sekadar nak menyelami kandungan isi buku tu ha..huhu...terok punya study..tu baru hard giler..dah seminggu exam kan, dapat pulak berita dari kampung, innalillah, nenek meninggal...masa tu, x taula apa perasaan aku..habis jer solat subuh,dok ngelamun kejap, rasa basah pulak pipi...baru aku rasa kehilangan sangat2...sedih tau..ni pun rasa nak nangis ag ni..huhu...memang la, fresh lagi berita tu...dalam kesedihan aku tu, datang teguran Allah melalui wasilah kawan yang satu kolej dengan aku tu..katanya, setiap yang hidup pasti akan kembali kepada penciptanya, juz kita yang x tau bila dan dimana, sebab semua nya sudah tertulis di luh mahfuz..Allahu akbar..dalam diam aku mengakui kebenaran tersebut....

wallahu alam,
mariposa chan

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...