Wednesday, February 26, 2014

Like Kakak Like Adik

Aku ada adik. Sekarang lepasan PMR. Lebih kurang 16 tahun umur nya sekarang.

Adik aku yang bongsu ni manja sikit. Bukan sikit, banyak. Kalau gaduh dengan kitorang, maklah tempat mengadu. Mak pun marah marah kitorang sambil kenyit mata, nak pujuk adik la tu.

Kitorang beradik sangat suka menyakat adik bongsu. Sebab dia 'congek'. Kuat nangis. Bahasa melayu nya. Aku yang paling sakan kalau bab menyakat sampai pernah kena tegur dengan akak aku,sebab terlebih kreatif bab sakat menyakat. Siapa sangka, kakak dia yang sorang ni, yang selalu menyakat, yang menjadi penyebab kalau si adik menangis, yang selalu buat sindiran membuta. Jahatnya aku. Tapi rupa-rupanya si adik jadikan aku idol dia. SObs! Nanges kejap! Dia tulis dalam kertas kerja dia, aku idola dia, sebab aku belajar tinggi (kunun). Memang pun, dia suka ikut apa yang aku suka. Aku suka citer Titanic, dia pun suka,siap beli sticker lagi. Gituu! Aku suka Eiffel, dia pun suka.

So balik hari tu, aku belikan Menara Eiffel kat dia satu. Aku beli sepasang, satu kecik satu besar. Besar untuk aku, kecik untuk adik aku. Hiihii. Suka! Nice One! Comel aku jadi kakak? perahsan jap~


Namanya Mohd Amir Aimirul, adik aku yang paling bijak & dengar kata. Jadi anak soleh yerr. ;)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...